ASSECO WAPRO
WAPRO
Best
WAPRO Best
ŚRODKI TRWAŁE
Środki trwałe
System do zarządzania majątkiem trwałym dla małych i średnich firm. System Środki trwałe WAPRO Best jest dostępny w dwóch wariantach przeznaczonych dla przedsiębiorstw oraz dla biur rachunkowych: BIZNES oraz BIURO.
Obsługa środków trwałych, wartości niematerialnych
Obsługa wartości prawnych oraz wyposażenia
Zestawienia ewidencyjne oraz księgowe
Eksporty do programów finansowo-księgowych
Zautomatyzowana inwentaryzacja
KATEGORIE: WAPRO, POLECANE, OPROGRAMOWANIE WAPRO
Usługi subskrypcyjne
• WAPRO RODO
Ogólne
• Możliwość prowadzenia wielu firm (w wersji BIZNES tylko 3 firmy, w wersji BIURO nieograniczona liczba firm)
Kartoteki i słowniki
• Klasyfikacja rodzajowa środków trwałych
• Kartoteka miejsca użytkowania (układ wielopoziomowy)
• Ewidencja stanowisk kosztowych
• Kartoteka dostawców (kontrahentów)
• Kartoteka pracowników (osób odpowiedzialnych)
• Własne grupy (kategorie) środków trwałych i wyposażenia
• Kartoteka danych firm obsługiwanych w systemie
Składniki majątku trwałego oraz wartości niematerialne i prawne
• Podstawowe dane: nr inwentarzowy, miejsce używania, stanowisko kosztowe, osoba odpowiedzialna, charakterystyka, składniki środka trwałego, wartość początkowa, wartość aktualna, data zakupu, data przyjęcia do użytkowania, data pierwszej amortyzacji, historia przydziałów do miejsc użytkowania i stanowisk kosztowych oraz historia osób odpowiedzialnych
• Możliwość wprowadzenia do programu środka trwałego częściowo zamortyzowanego lub z historią odpisów amortyzacyjnych, która zostanie wygenerowana w momencie jego przyjęcia do użytkowania
• Możliwość zdefiniowania wielu ponadpodstawowych informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych
• Ewidencja operacji wykonanych na danym środku
• Spis dokumentów danego środka trwałego
• Możliwość przypisania środka do zdefiniowanej grupy/kategorii
• Rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie odpowiedzialnej, polach dodatkowych, statusach, grupach/kategoriach i innych
Wyposażenie
• Podstawowe dane: nr inwentarzowy, miejsce użytkowania, osoba odpowiedzialna, cena, ilość, charakterystyka
• Możliwość zdefiniowania wielu ponadpodstawowych informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych
• Możliwość przypisania elementu wyposażenia do zdefiniowanej grupy/kategorii
• Rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie odpowiedzialnej, polach dodatkowych, grupach/kategoriach i innych
Amortyzacja
• Możliwość prowadzenia niezależnej amortyzacji bilansowej i podatkowej
• Dostępne rodzaje amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna, indywidualna (wartości odpisów w poszczególnych miesiącach zdefiniowane przez użytkownika)
• Częstotliwość generowania odpisów: miesięcznie, kwartalnie, rocznie
• Dla amortyzacji podatkowej możliwość wprowadzenia odpisu 30% w pierwszym roku użytkowania (wartości można rozdzielić na miesiące w dowolny sposób)
• Możliwość wyłączenia środka z amortyzacji na zadany okres lub sezonowo
Dostępne operacje systemowe
• Likwidacja
• Częściowa likwidacja (także o wybrany składnik)
• Sprzedaż
• Częściowa sprzedaż (także o wybrany składnik)
• Ulepszenie środka
• Przeszacowanie środka
• Przekazanie nieodpłatne środka
• Zmiana osoby odpowiedzialnej
• Zmiana miejsca użytkowania środka
• Korekta amortyzacji wykonanej
• Korekta planu amortyzacji
• Prowadzona jest ewidencja wszystkich wykonanych operacji oraz możliwość filtrowania/wyboru operacji po zadanych warunkach i wykonanych na określonych środkach trwałych
Dokumenty systemu
• Operacje systemowe generują dokumenty standardowe, które są przez system ewidencjonowane (OT, LT, LC, PK, PT, ZT, MT)
• Możliwość filtrowania dokumentów po artykułach, datach wystawienia, numerach
• Możliwość nadania maski na dowolny rodzaj dokumentu
Dokumenty zakupu
• Każdy środek trwały, element wyposażenia i element składowy środka trwałego może wystąpić na dokumencie zakupu
• Dowolny środek trwały i element wyposażenia może być wprowadzany do ewidencji od strony pozycji dokumentu zakupu
• Możliwość filtrowania dokumentów po datach wystawienia, numerach, numerach wewnętrznych, kontrahencie/dostawcy
Dekrety/Rejestry not księgowych
• Dostępne dwie możliwe polityki generowania dekretów:
– w oparciu o wzorce księgowania – można zdefiniować dowolną liczbę wzorców księgowania, z których każdy jest zbiorem standardowych operacji (np. przyjęcie do użytkowania, amortyzacja, likwidacja itp..) powiązanych z kontami Wn/Ma, na które to konta przydzielane są procentowo wartości operacji; wówczas dany środek trwały wiążemy na stałe z wybranym wzorcem księgowania
– w oparciu o metajęzyk dekretów – definiujemy parametry (np. numery kont), funkcje (zwracają wyliczone numery kont dla wprowadzonych warunków) i sposoby księgowania (które wiążą funkcje z operacjami standardowymi) ; sposób ten pozwala na wygenerowanie dowolnych numerów kont (np. zgodnymi z kontami w programie księgowym) wraz z wartościami jakie powinny być na nich zaksięgowane
• Ewidencja wygenerowanych dekretów/rejestrów not księgowych oraz ich filtrowanie po typach wpisu, rodzajach operacji, środkach trwałych i cechach dekretów
• Możliwość wygenerowania eksportu dekretów do programu finansowo księgowego, którym w ogólnym przypadku może być WAPRO Fakir, ale także każdy inny program, którego plan kont zostanie zaimplementowany za pomocą metajęzyka dekretów
Pozostałe funkcje
• Moduł uprawnień definiujący dostęp do poszczególnych modułów/operacji/ekranów/raportów programu
• Mechanizm pól dodatkowych
• Moduł raportów tworzonych w narzędziu Crystal Reports, z możliwością przekazywania do tychże raportów parametrów, wyrażeń i filtrów SQL
• Export do programu Excel z głównych ekranów programu
System Środki trwałe WAPRO Best jest dostępny w dwóch wariantach przeznaczonych dla przedsiębiorstw oraz dla biur rachunkowych: BIZNES oraz BIURO.
Pełna obsługa środków trwałych
Dostępne w jednym programie wszystkie dokumenty i operacje na środkach trwałych (w tym niskocenowych), inwestycji, wartościach niematerialnych i prawnych oraz ewidencja wyposażenia.
Bieżące informacje w księgowości
Automatyczna wymiana danych z programem Finanse i księgowość WAPRO Fakir zapewnia zgodność, aktualność i pewność danych księgowych dotyczących środków trwałych.
Eliminacja błędów
Automatyzacja prac i przenoszenia danych oraz wbudowane mechanizmy kontrolne zmniejszają ryzyko popełnienia błędów podczas zarządzania środkami trwałymi, naliczeń czy przeszacowań.
Lepsza analiza informacji
Program Środki trwale WAPRO Best współpracuje z wydajnym mechanizmem analitycznym – programem WAPRO Analizy.
Sprawniejsza wymiana danych
Współpraca z aplikacjami finansowo–księgowymi i analitycznymi WAPRO ERP oraz automatyczna wymiana danych pozwalają na lepszą kontrolę i zarządzanie środkami trwałymi i wyposażeniem w firmie.
Łatwiejszy rozwój
Program Środki trwałe WAPRO Best umożliwia łatwy rozwój firmy pozwalając na prostą rozbudowę o nowe stanowiska, oferując bardziej rozbudowane warianty, a także umożliwiając łatwe tworzenia nowych funkcjonalności.
Do prawidłowego działania oprogramowania należy spełnić poniższe wymagania sprzętowe oraz systemowe:
• Stanowisko
System: Windows 10 lub nowszy
Procesor: 1 GHz kompatybilny z x86 lub x64
Karta graficzna: XGA/XVGA (1024×768)
Dysk twardy: 2 GB wolnego miejsca
Pamięć RAM: 2 GB RAM
• Serwer
Serwer SQL: 2014 lub nowszy
Procesor: 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64
Karta graficzna: XGA/XVGA (1024×768),
Dysk twardy: 2 GB wolnego miejsca
System: Windows 2012 R2
Pamięć RAM: 4 GB RAM
Opis aplikacji
WAPRO Best
Obsługa programu
Środki trwałe WAPRO Best to nowoczesny system ułatwiający ewidencjonowanie, aktualizację, inwentaryzację środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz pozostałych składników majątku. Program WAPRO Best ułatwia zarządzanie majątkiem firmy zarówno przedsiębiorstwom, jak i biurom rachunkowym prowadzącym dla klientów ewidencję środków trwałych. Program dostępny jest również na platformie WAPRO online i rozliczany jest jako usługa (w modelu SaaS).
Ewidencja środków trwałych:
Składniki majątku trwałego oraz wartości niematerialne i prawne. – Możliwość wprowadzenia do programu środka trwałego częściowo zamortyzowanego lub z historią odpisów amortyzacyjnych, która zostanie wygenerowana w momencie jego przyjęcia do użytkowania:
– Możliwość zdefiniowania wielu informacji za pomocą mechanizmu pól dodatkowych
– Możliwość przypisania środka do zdefiniowanej grupy/kategorii
– Ewidencja operacji wykonanych na danym środku
– Spis dokumentów danego środka trwałego
– Rozbudowane filtrowanie po nazwie, nr inwentarzowym, miejscu użytkowania, osobie
Amortyzacja:
• Możliwość prowadzenia niezależnej amortyzacji bilansowej i podatkowej.
• Dostępne rodzaje amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna, indywidualna
• Częstotliwość generowania odpisów: miesięcznie, kwartalnie, rocznie
• Dla amortyzacji podatkowej możliwość wprowadzenia odpisu 30% w pierwszym roku użytkowania (wartości można rozdzielić na miesiące w dowolny sposób)
• Możliwość wyłączenia środka z amortyzacji na zadany okres lub sezonowo
Okno poczty:
Moduł poczty pozwala na obsługę korespondencji z klientami dokonującymi zakupu na naszych aukcjach. Program umożliwia wysyłanie wiadomości.